خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/10 - 11:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به انتقاد ضدایرانی نخست وزیر ایتالیا؛

موضع‌گیری منفی نسبت به عملیات ضد جاسوسی سپاه بیانگر رویکرد دوگانه غرب است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضع گیری اخیر نخست وزیر ایتالیا نسبت به عملیات ضد جاسوسی سپاه و ضربه به یکی از شبکه‌های مرتبط با سرویس‌های خارجی در جریان آشوب‌های اخیر جای تاسف دارد زیرا نشان دهنده رویکرد دوگانه غرب در مقابل تروریست ها و اقدامات جاسوسی است.




فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعتراض شدید کشورمان نسبت به تداوم اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه برخی مقام های ایتالیایی در امور داخلی ایران، گفت: موضع گیری اخیر نخست وزیر ایتالیا و همچنین آلمانی ها و انگلیسی ها نسبت به عملیات ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ضربه به یکی از شبکه‌های مرتبط با سرویس‌های خارجی در جریان آشوب‌های اخیر جای تاسف دارد زیرا نشان دهنده رویکرد دوگانه غرب در مقابل تروریست ها و اقدامات جاسوسی است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این کشورها همواره تلاش کرده اند در محافل بین المللی نسبت به ایران چالش ایجاد کنند که طرح موضوعات حقوق بشری نسبت به اغتشاشات اخیر یکی از مصداق های این امر است.



وی ادامه داد: نخست وزیر ایتالیا اگر نگران رعایت حقوق بشر در غرب آسیا است می تواند نسبت به متجاوزان به یمن، عراق و افغانستان موضع گیری کند، نه جمهوری اسلامی ایران که همواره مدافع رعایت حقوق بشر بوده و قربانی اقدامات تروریستی مورد حمایت غربی ها در منطقه است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان غربی ها چطور دستگیری جاسوسان خارجی در ایران را اقدامی خلاف قوانین بین المللی محسوب می کنند زیرا مطابق قوانین بین المللی حفظ امنیت هر کشوری امری اجتناب ناپذیر است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند احضار سفیر ایتالیا به وزارت امور خارجه کشورمان اقدام اعتراضی مناسبی در مقابل موضع گیری نادرست و اشتباه نخست وزیر این کشور ارزیابی می شود اما با توجه به اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه برخی مقام های اروپایی نسبت به امور داخلی ایران و همچنین مشخص شدن منشاء حوادث اخیر، باید اقدامات دیپلماتیک جدی تر پیگیری شود./



پایان پیام




  • کد خبر : 354395
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم